top of page

מקץ להתחלה (ומן ההתחלה אל הקץ)

בית שמאי דיברו

              מהסוף

          אל

ההתחלה

מקץ

כי רק מי שמדבר

              מהסוף

יודע על מה

הוא מדבר

ו

מי שֶמונה שְמונה

יודע שפוחת והולך הוא

מוסיף והולך

כשהשמונה נהיה

אחד ואין

סוף

 

אבל בית הלל דיברו

מההתחלה

             אל

                   הסוף

ומי שמדבר מההתחלה

על ראשון ראשון

ועל אחרון אחרון

יודע ש

מי שֶמונה שְמונה

יודע שמוסיף והולך הוא

מוסיף והולך ומגלה עד

שהאחד נהיה

שמונה (סימנו אין

סוף)

 

 

 

יוסף החולם מן

                  הסוף

          אל

ההתחלה

מקץ

ידע את הסוף

מההתחלה

 

וגם אנחנו מהתורה

יודעים את הסוף

וכך יודעים שהכל

אחד ואין

סוף

 

אבל האחים  ויעקב

אצלם

יוסף איננו 

באמת מוסיפים והולכים

ומגלים

ונבהלים וכואבים ואשמים

ומתפללים "ואל שדי יתן לכם רחמים"

 

וגם אנחנו

יודעים איננו

ונבהלים וכואבים ואשמים

ומתפללים (גם על החטופים)

'ושלח לכם את אחיכם אחר'

ונגלה (עוד בשמונה)

שיש אחד עשר ושנים עשר אחים

ובאמת יהיה מספר אשר לא ימד

ואין לו

 סוף

שבת שלום

  רז

Recent Posts

See All
אנשי הסבך

לכבוד ר' שלמה ורבותיו   יש נשמות פשוטות אוהבות וטובות אשני מלכיצדק בהנים ומברכים מחזיקים את העולם   כי יש פינות קדושות ותמימות ששם פשוט רק צריך לבחור בטוב ואין סתירות והבחירה היא פשוטה רק לא להפר ולא

 
 
 
לך לך (תמיד)

לך לך.  שתי המלים המפורסמות, עליהם מושתתות דרכי עם ישראל מעולם.  שתי המלים שמעוררות תמיד לחידוש, ללכת היכן שלא היינו, באמונה פתוחה שבסוף נראה אור.  שתי מלים שקוראות לנו, גם היום, כשאנו כבר הלכנו אלפי

 
 
 
תיבת התפילה

בפרשה שכולה עשייה - בנייה ופירוק, הולדה ומחייה, מעטים נראים הדיבורים.  נח עצמו הוא איש שבקושי פותח את פיו.  ובכך העולם ממשיך באלמותו את הדורות מאז שת, שבתחילה הוחל לקרוא בשם ה', ולבסוף הופסקה הקריאה כ

 
 
 

Comments


bottom of page